blank

Teama si griji in mod fals in lipsa starii de prezenta? Cum?

EXERCITIUL PRACTIC de aceasta data este despre STAREA DE PREZENTA pe timp de criza si nu numai.
Cum iti creezi teamă si griji in mod fals, in lipsa starii de prezenta?!

In antrenamentele cu clientii, lucrez mult cu tema Starii de Prezență. Atat de mult ca, din cand in cand, mai cad si eu in capcana ei. Este o tema draga si atat de dificila, in acelasi timp. Ne da mereu batai de cap. Pentru a detalia procesul, vin cu un studiu de caz personal.

M-am asezat la laptop sa lucrez. Intentia era sa creez un eveniment. Nu am putut ramane concentrata deloc. Atentia mi-a zburat in email-uri, in informatii diverse, in convorbiri cu partenerul, ca doar acum suntem colegi de birou de acasa, nu?! Doua ore mai tarziu, am simtit o stare de neliniste, de griji, de framantari, fara posibilitatea de a mai actiona pentru ce imi propusesem.

Iti impartasesc acum procesul trait la nivel mental, cateva intrebari simple si o solutie practica de mare ajutor, zic eu.

Imagineaza-te ca te identifici cu un anumit rol, cu o imagine, o pozitie profesionala. Esti multumit pe termen scurt de acest rol. La un moment dat, apare o provocare, un obstacol, o problema, Brusc, esti nefericit, nemultumit. Ego-ul, rolul, imaginea se simte asa.

Prima intrebare,
🌟 Exista ceva aici care ma face nefericit sau mintea mea creeaza o teamă, o grija?

Grijile, nu au legatura cu momentul prezent. Ele implica viitorul pentru care nu ai control. Asta creeaza frustrare. Nu poti face nimic, si atunci, creezi scenarii.

A doua intrebare,
🌟Ce povesti creeaza mintea mea?
Noteaza-le pe o agenda, in jurnal. Toate gandurile care iti trec prin minte, nu sunt cine esti tu de fapt.
Coboara in inima si intreaba-te,
🌟Cine sunt dincolo de mintea mea? Sau dincolo de teama colectiva?

Teama e creata de activitatea inconstienta a mintii. Devin-o constient de ea si elibereaza-te de teama produsa de minte.
In caz contrar, daca teama e o situatie concreta, ar trebui sa primesti energie si sa te poti ocupa de ea imediat. Asa se intampla in mod obisnuit!

Dupa aceste intrebari, una dintre recomandarile facute clientilor in astfel de situatii este, 🌟mutarea atentiei pe altceva. Mergi si fa o activitate diferita de ce faci in momentul in care apare teama, povestea din minte. Eu, de exemplu, am plecat la cumparaturi, apoi m-am intors si am facut ceva de mancare. Asa, am reusit sa ma eliberez complet, sa constientizez ce a fost acolo de fapt si sa pot actiona concret, fara sa ma identific cu gandurile.

Avem nevoie de obstacole, cum este criza acum. Doar asa putem Evolua. Accepta!

Seneca spunea; “Per aspera ad astra. – Pe căi anevoiase la stele.” si Nietzsche: “Ce nu te omoara, te face mai puternic.”

FII PREZENT, FII ATENT!!!

MOMENTUL PREZENT este spatiul in care se desfasoara viata ta! 💜

Cu recunostinta,
Mihaela – career si life coach pasionat

#inspiratie #putereaprezentului #constiinta #coaching